O RAZSTAVIŠČU
Z dograditvijo instituta kot Unescovega regionalnega centra smo pridobili novo možnost, da svoje delovne prostore delimo z umetniki. Naziv Institut informacijskih znanosti sicer napeljuje na tehniko, tisto, kar v resnici delamo in kar je naše poslanstvo, pa zajema zbiranje, urejanje in nudenje informacij o človeški kreativnosti na vseh področjih. Kot kulturna ustanova tako s polno odgovornostjo sodelujemo pri kulturnem dogajanju našega mesta.
OBČASNE RAZSTAVE
STOJAN KERBLER
Delo
Razstava predstavlja dela Stojana Kerblerja, umetnika fotografije (naziv FIAP), soustanovitelja Fotogrupe ŠOLT (1963) in Mariborskega kroga (1971), Prešernovega nagrajenca in prejemnika številnih drugih visokih umetniških priznanj.
Ujel je neštete trenutke trka in stapljanja starožitnosti okolja v dušah delavcev ter neobčutljivosti tehnoloških inovacij, s katerimi so delali. Ne ve se, ali bo tovarna preživela, preživele pa bodo Kerblerjeve fotografije!
TEODOR VEINGERL
Mesto brez cest / Mesto, ujeto v preteklosti
Nenehna eksponentna rast je glavni krivec za izčrpavanje našega planeta, za podnebne spremembe in navsezadnje tudi za hitrost širjenja epidemij.
A obstajajo alternative. Mesti, ki jih prikazuje razstava, imata zaradi zgodovinskih in zemljepisnih značilnosti skoraj tako nepremakljive meje kot naš planet. To pomeni, da so se prebivalci morali prilagoditi omejitvam, in ne obratno. Kaj se lahko naučimo od njih?
IGOR ČOKO
Skrivališča
Serija fotografij z naslovom Skrivališča (Štekovi) po nekaj letih logično nadaljuje serijo Ujeti. Balkanska pot je preusmerjena v Bosno, v Beogradu pa še vedno ostaja veliko migrantov. Čeprav se želijo prijaviti v taborišča, jih tam odklanjajo. Tako v Beogradu v improviziranih skrivališčih preživljajo kratke premore pred nadaljevanjem poti. Ljudje se brezizhodno vrtijo v krogu, iščejo luknje in skrivališča. Krog skrivališč in območje gibanja se ožita. Spori in obračuni so pogost pojav. Pot skozi Bosno je prenevarna, proti Hrvaški in Madžarski nemogoča. Agonija se nadaljuje …
BOGO ČERIN
Fotografski mojster
JURE KRAVANJA
Zemljin vid
Razstava prinaša izbor fotografij z raznih koncev Evrope, od Goričkega in Toskane do Provanse in južne Anglije. Skupna točka fotografij je, da so vse posnete iz zraka, navpično navzdol. Pokrajine postanejo na teh slikah tuje, nedomače. Podobne so zapletenim zemljevidom, mikroorganizmom ali načrtom neznanih strojev; bolj kot na človeška bivališča spominjajo na skice abstraktnih krajin. Pomagajo nam videti Zemljo drugače.
RUDI URAN
Pot redukcije in odkrivanje sublimnega
Izziv prvega razstavljavca je sprejel Rudi Uran, filmski režiser, grafični oblikovalec, slikar in umetniški fotograf. V svoji razstavi, ki jo je poimenoval Pot redukcije in odkrivanje sublimnega, se poigrava s konvencijami fotografije in ustvarja delno abstrahirane podobe, ki od gledalca zahtevajo drugačno opazovanje likovnega fotografskega dela. Fotografija postaja slikarska podoba, čopič in platno je zamenjal fotoaparat.